Saturday, February 7, 2009

::Install Yahoo! Messenger Vista versi Windows Xp::

Selamat bertemu lagi dalam dunia maya tanpa sempadan ini..Haha..lama sudah aku tidak menghupdate sebarang info berguna untuk kalian semua.Aktiviti kursus usahawan di Port Dickson minggu lalu masih lagi tidak di update.Insyallah selepas entry ini,aku akan menstory kepada kalian tentang kursus itu. Cuma kali ini,aku cuma ingi berkongsi sedikit ilmu yang diperolehi ketika berjalan-jalan di blog justkhai ini.Aku tertarik dengan tutorial beliau yang mengajar cara2 untuk menggunakan Yahoo! Messenger versi Vista tapi boleh diaplikasi dengan menggunakan operasi Windows Xp.Apa salah nya ilmu jika kita kongsikan bukan?? Sebelum itu,screenshot di atas adalah menggambarkan desktop PC aku yang menggunakan theme vista.Menarik bagi aku.So far,PC ni tidak lah menjadi lembap sangat pon.hehe..Berminat nak menggunakan faking Vista ni??dapatkan di sini. Antara kelebihan menggunakan Yahoo! Messenger vista ini:
  • Emoticon yang terpilih untuk dipaparkan tidah pernah mengecewakan dalam menjalankan tugas mereka.Aku terhibur dengan aksi emoticons ini.
  • Pelbagai emoticaon boleh dipilih.Semua mereka akan mendatangkan mood yang baik kepada pengguna seperti aku.Kata omputih,user friendly..
  • Adalah tidak menjadi masalah kepada mereka yang suka dan gemar ber YM bersama rakan taulan dengan jumlah yang ramai secara serentak.Desktop anda tidak akan serabut lagi dengan lambakan Ym kerana YM! Vista ini menyediakan khidmat array in single window.Betulkah istilah IT yang aku gunakan ini??haha..
  • Grafik yang lebih elegant.Bakal menaikkan nafsu untuk para YM Addictor ni untuk bersengkang mata 24 jam dengan ym dek kerna kecantikan dan kecomelan Ym ini..hehe..
Jadi,apa yang anda perlu lakukan untuk menggunakan aplikasi perisian ini? 1. Download file yang diperlukan di sini. Yahoo! Messenger vista for windows Xp by iovantgarde 2. Sila Extract file berkenaan ke dalam c:\Program File\ dan seterusnya kalian akan mendapat hasilnya file tersebut berada dalam c:\Program File\Messenger for Vista.

3. Sekarang, run “dotnetfx3setup.exe” yang terdapat dalam folder tersebut. Proses download dan install akan mengambil masa lebih kurang tiga minit mengikut kelajuan connection internet korang.

4. Copy “Yahoo.Messenger.YmApp.exe” dan paste shortcut di desktop bagi memudahkan anda membuka Yahoo!Messenger Vista ini nanti.

Selamat mencuba.Alamilah keriangan tahap maksimus Prime apabila menggunakan Yahoo! Messenger Vista ini.Kredit to Justkhai.com nota kaki: YM vista ini tidak dilengkapi dengan voice chat dan Webcam.Jangan risau,kerana anda tidak perlu uninstall YM lama anda untuk running YM ini.

3 comments:

Anonymous said...

Hoh~!!!

just nak bagi nasihat jer..
ati2 download software yang bukan dari source asal...

sebab.. yahoo nieh... dok pasti datangnyer 100% dari Yahoo! [ aku penah try YM! Vista yang betul2 YM! Vista.. function die memang lain sket dari yang ini!

Tapi YM! Vista [or YM! 10] dah ditarik balik. and Yahoo tak jadik buat YM! 10 and menumpukan spenuh perhatian tuk improve YM! 9 ^^v

Anonymous said...

so far,sku gune takde prob lagi..lagi pon,fake ym vista ka,,so pasti nye ade kureng sikit ngn yang ori..

p/s:mende free,sape yang tak nak kan??hehe

Anonymous said...

tak..bukan ape..

tade r.. sebab tu bukan yang dari 'source' sebenar.. mane la tau kan kalo bende tu dah di'hack' by certain pihak... info ko dikutip and dihantar ke diorang ke.. ape ke..

sbagai langkah berjage2 jer...
bukan halang ko guner pon
hahahaahah