Monday, January 26, 2009

::Gerhana Mentari di Ufuk Timur::

Gerhana matahari yang cun telah terjadi di seluruh antero dunia aku yakin.Malam ni confirm akan masuk dalam berita swasta TV3 mahu pon TV 1 mengisahkan tentang kejadian fenomena sekali sekala ini.Bertuah bukan apabila berjaya merakamkan detik2 bersejarah ini?Gerhana matahari dulu dipelajari secara teori sahaja bersama cikgu Sains sekolah rendah aku,Cikgu Anas namanya.Sudah kahwinkah beliau agaknya??Beliau agak garang.Aku hampir di hadiahkan dengan pembaris kuning di punggung mulus ini apabila gagal menerangkan tentang konsep gerhana matahari.Bukan apa,keliru kedudukan matahari,bulan atau bumi di tengah2..hehe..Tapi sekarang,aku sudah bijak.Untuk Cikgu Anas,yang mungkin membaca blog aku ini,saya hadiahkan gambar gerhana matahari ini kepada anda.Tiada pembayaran perlu dilakukan..jangan risau..haha.. p/s:aku tak pasti,benarkah ini gerhana matahari??kenapa tidak bergelap pon siang tadi??huhu
Updated:Owh,,rupa-rupanya,gerhana matahari hari ini adalah gerhana separa.Sumber,TV3

7 comments:

Anonymous said...

anda solat sunat tak dah tengok gerhana tadi??
[eksperimen kira gagal kalau xsolat sunat after tgk gerhana ok ;p]

Anonymous said...

erkkk..ingtkan nak solat sunat di surau..tapi ape kan daya..huhu..terlepas..

eksperimen gagal~~~

Anonymous said...

citer pasal gerhana melalut lak smpai ke pembaris kuning.. yappedaaa...

Lang, jom carik kerja sama jom! haha

Anonymous said...

oit...promote punggung lak die...hauhau3

Anonymous said...

aku tertunggu tunggu gak tapi tunggu punye tunggu aku yang gerhana..

Anonymous said...

apala lko lang..aku ms darjah 6 mmg power sains ni,tp skang hampeh..huhuhu..untuk kembo kecik,biarla punggung dier,hahahaha...

Anonymous said...

pod4875
pirory4872
mull5746
help6874
gong633