Monday, December 8, 2008

::7 perkara pelik versi ortodoks tentang aku::


Tatkala kebosanan dan kesukaran untuk melelapkan mata bagi menanti kunjungan Aidil adha esok pagi,terasa terpanggil untuk menjawab tag dari Mr Popshovan.Sesungguhnya tag yang akan dijawab ini bakal memampangkan tentang siapa sebanar diri aku sejak lahir sehinggalah sekarang.Dengan rela hati,tanpa ada sebarang unsur2 tindakbalas kimia dari luar,mahu pon hasutan dari Pakcik jiran sebelah,tag ini akan dijawab dengan jujur-sejujur-jujurnya..

To tag along: You have to list 7 weird things about yourself, post it in your blog, tag at least 7 people (list their names), and comment on their blog to let them know that you just tagged them.

  • Kalau menunggang motosikal,aku suka menyanyikan lagu sambil mengubah nada lagu tersebut.Seperti,menjadikan lagu 'Aduh Saleha' dalam bentuk Acapella sepanjang perjalanan dari Seremban ke Melaka.Yang pelik,aku gagal untuk mengharmonikan sebarang genre lagu indiband dari kumpulan bittersweet mahu pon Hujan.
  • Pernah dilenyek motosikal ketika dalam darjah 3,semasa pulang dari membeli aiskerim pop.Bengong punya bro.Sampai sekarang,tulang skapula dan tempurung lutut patela aku masih tidak kelihatan normal.
  • Hobi bermain futsal.Posisi kegemaran adalah bahagian striker.Pernah aku cuba mengubah posisi menjadi bek kanan dan keeper,tapi team aku kalah teruk dengan nilai bolos mendahului nilai jaringan gol.Memang aku ditakdirkan menjadi striker kot.Tapi,kalau aku striker,jumlah gol takpernah melebihi jumlah bolos pon.hahaha..
  • Aku suka berjalan.Kalau berjalan2 di pasar malam,aku suka melihat keletah pakcik dan makcik yang sudah berumahtangga,menguruskan anak-anak diorang.Yang merengek nak air tebu,nak permenan robot,nak seluar dalam jenama orang dewasa.Mahu je aku tangankan anak2 beliau.Bagaimanakah aku jika mempunyai anak sedemikian rupa..
  • Suka terbaring sambil mengurut2 dan menggaru kepala yang tidak pernah sekalipon terasa gatal.Mak aku cakap,sedari kecil,memang begitu peelku jika menghadap televisen.Kaedah menidurkan diri ketika mood tidur tak kunjung tiba.
  • Aku suka bermain air.Mandi laut,mandi sungai.Tapi aku tak pernah mengerti bagaimana untuk berenang.huhu..parah ni.Bagaimana aku ingin menjadi hero jika terserempak dengan anak Makcik Bedah yang mungkin ditimpa musibah hampir lemas di kolam takungan najis di taman aku ini?apa susah..panggil aje bomba.Bomba datang berlumba-lumba~~
  • Aku terlalu mengidamkan agar Lisa Surihani sudi menjadi teman hidupku..hahaha..femes Pak Cik..Cik H...,sila jangan ambil hati ye..hehe

Sekian.Kalau ikutkan,masih ada banyak lagi perlu diselongkarkan.Tapi,die mintak 7 je kan?aku mahu tag mereka ini [1]Afif Salami , [2] Ameenah [3] Angah Komander [4] Catt [5] Miss Fariehan [6] Cik Sekda [7] Raja BMCS


Platipus: Abg anda sudah berumur 25tahun sekarang!!

p/s:aku berikrar untuk belajar berenang tahun depan.
p/s/s:selamat Ulangtahun ke 25 untuk angah aku..

6 comments:

k0m4nd3r said...

Ah.. aku amat terharu. hohohoho..sudah 25 tahun harini.. ingatkan esok.. hohohoh

munira said...

hoho..ko memang pelik

http://www.esempoi.com

fAriefArihan said...

aduss! Tag lagi ya.. Tidakkk!

iovantgarde said...

to farie:
ya,tag lagi,,juast happy duppy jek..tak wat pon takpe..hehe..

to munira:
thanks..harap tak bertambah pelik..hehe

razifmustapha said...

kena lanyak moto tu paling ngeri, nasib baik ko tak penyet. haha

AFIF-SAN said...

anda tidak update blog....
anda keji....
jumpa nanti di port dickson..
insyaallah..