Wednesday, October 29, 2008

::Raya ke-25 ::

Agak lama tidak berblog.Keadaan haru biru melanda diri penulis ekoran kerana lambakan kerja dan preparation untuk persembahan slide 15minit sempena Minggu viva BMCS.Tetapi,penulis sempat juga mencopet sekelumit sisa-sisa waktu untuk terus mengupdate cerita-cerita terkini,mahu pun aktiviti terkini yang dilakukan sempena Hari Raya ini.Khas untuk tatapan rakan-rakan BMCS dan juga para pengunjung setia blog ini tidak kira dari mana asalnya.

Entry dimulakan dengan berkisarkan kisah kebadian dan kekuatan ukhwah yang tercipta antara para pelajar tahun akhir BMCS ini(erkkk..keabadian cinta tu lagu Anuar Zain).Dulu,nak harapkan anjuran aktivit berjalan jauh-jauh ni,jauh panggang dari api.Inikan pula bertandang lalu beraya ke rumah rakan-rakan dan sahabat handai terdekat..huh..memang sampai habis Syawal pun tak akan kunjung tibalah mereka ini.Tapi,alhamdulillah,,Syawal kali ini,terbuka pintu hati mereka-mereka ini untuk melawat dan datang menziarahi rakan-rakan sekelas yang berasal dari N9.Kami,warga BMCS dari N9 memanglah rasa berbesar hati dan berbangga untuk menerima ketibaan kalian semua..even perit hati ni nak menerima kedatangan sebatilion bala tentera mcm korang..haha..

Tepat jam 2.15pm,berdegap degup jantung penulis untuk menerima kunjungan mereka-mereka ini.Masing-masing kompom datang dengan bekalan perut yang kosong.Time-time lapa ni sonang pulak korang carik umah den kan??.Nah,seperti yang dijangka.Lambakan manusia ini telah hampir pasti berjaya untuk merobohkan teratak bapak penulis.huh.."Abih ar den kono ngn bapak nanti ni"hati kecil penulis bersuara.Arghhh..persetankan itu semua.Janji rakan-rakan tidak meneysal raya rumah penulis.
~Rumah aku nampak cantik dalam gambar~

Menu rumah Pertama
  • Nasi putih sangat
  • Ayam Kampung Masak rendang kering
  • Ayam masak Lomak Cili Api
  • Air Sirap Honeydew
Habis rumah pertama,bergerak ke rumah kedua

Venue:
Rumah Simir To' Ali
Suspected meal:
Ringan2 sudeh

Real Meal :
Hamek ko,,tak menang mulut nak makan

Aktiviti:
Mencabul kehormatan kucing peliharaan Simir

Cubaan untuk menyatukan Kucing dengan Hamster.
Faedah Beraye umah Simir:
Dapat tgk rumah Simir yang besar,beramah mesra dgn kucing yang besar,ala-ala lawatan sambil belajar atau "LASAMBELA" ke zoo negara kerana kewujudan banyak haiwan peliharaan.Kenyang~~~

Next destination :
Jaya jusco Hyper - Solat Asar dan Magrib,Karoke.Snuk,Pool..


~gabungan aktiviti di kala kekenyangan~

Last destination,kelihatan perOt2 rakan2 sudah seperti tidak lagi mampu untuk menampung kehadiran dan lambaian makanan di rumah seterusnya.Ujian getir menunggu ahli konvoi apabila terdapat segelintir kereta cuba membuat onar dengan cara mengajar pemandu pelancong menunjukkan jalan ke rumah target seterusnya.Kesabaran penulis masih lagi di tahap sederhana apabila kelihatan riak muke cool di mukanya menyambut panggilan demi panggilan bertanyakan tentang arah rumah Solah di kala tengah-tengah trafik jem~~huhu~Dipendekkan cerita,kerana entry sudah terlalu panjang,rumah target yang tersergam indah dibasahi dengan sinaran lampu jalan yang agak-agak malap berjaya dijumpai..serbu~~

Menu::::
::Nasi impit kayangan::
::Satay Kajang Pak Malau Kajang Berlipat::
::Lontong berkuah udang(sebab ade banyak udang)::
::Buah tembikai potong lapan::

Agak kuang hajar apabila mereka-mereka ini dengan slumber menjadikan kamar bapak Solah sebagai medan santapan.Sambil menonton perlawanan Bola sepak Manchester United Devil lawan Everton Blue diselang selikan dengan perlawanan Malaysia Vietnam..huhu..

~Kelibat seperti menonton perlawanan bolasepak di wembley~


p/s: Pada malam ini juga lah Solah telah diangkat taraf menjadi 'Abang' kepada semua pelajar BMCS ekoran ............sindri mau sambung ar..


klik sini untuk mendapatkan koleksi gambar beraya di rumah Penulis,Solah dan Simir.

3 comments:

Anonymous said...

malaysia lawan vietnam..pembetulan...

paknat said...

adik simir muka ngan gaya sebijik cam simir...muhahah...tp adik solah aku x smpat usha dow...nyesal lak aku g ukm awl..huhu

iovantgarde said...

hahah..hg p ukm silap ar nat..tak dapat nak usha adik solah..huhu